جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۳۹:۴۲
Search
Close this search box.

چهارمین جلسه کمیته فنی شناسه رهگیری کالاهای دخانی

چهارمین جلسه کمیته فنی شناسه رهگیری کالاهای دخانی

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشوردر چهارمین جلسه کمیته فنی شناسه رهگیری کالاهای دخانی ، نقش پررنگ کد آیسیک های مجاز به خرده فروشی محصولات دخانی در شفاف سازی عرضه سیگارت را متذکر شد.
به گزارش پورتال خبری مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، عطا ا… معروفخانی در این نشست که با حضور مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مرکز اصناف و امور بازرگانان ، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد ، اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ، خرده فروشان باید با مجوز فروش سیگارت و در قالب اتحادیه ها ونظارت کمیسیونهای صنفی فعالیت نمایند و دارای کد آیسیک باشند.
وی با بیان ضرورت طبقه بندی اتحادیه ها بر اساس کدهای آیسیک گفت: در حال حاضر تداخل شغلی در برخی اتحادیه ها ی صنفی وجود دارد، چنانکه برخی اتحادیه ها هم تولیدکننده و هم عرضه کننده محصولات دخانی می باشند؛ بطور مثال اتحادیه لبنیات و اتحادیه خوار و بار فروش هردو سیگارت به مشتریان عرضه می کنند، درحالیکه این دوشغل را باید از هم منفک نمود.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور خاطر نشان کرد: کمیسیونهای نظارت صنفی در استانها ، نقش پررنگی در فعالیت اتحادیه ها دارند که باید با درک اهمیت نقش خود نسبت به انجام وظایف قانونی اقدام نمایند و تمهیداتی بوجود آید که خرده فروشان زیر نظر اتحادیه های مشخص فعالیت نمایند.
معروفخانی با بیان اینکه اتحادیه، مجموعه ای از رسته های شغلی است ،گفت: الزاماً باید محصولات عرضه شده در رسته شغلی مشخص باشد تا تداخلی در شرح وظایف بوجود نیاید و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها گام به گام پیش برویم و با کار فرهنگی و اطلاع رسانی لازم و بر اساس دستورالعمل های مربوطه حرکت کنیم.

آخرین اخبار