شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۵:۰۲:۴۸
Search
Close this search box.

با عرضه‌کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود

با عرضه‌کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود

اقتصاد پنهان- سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: برای حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی، با عرضه‌کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
به گزارش اقتصاد پنهان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با متخلفین توزیع و فروش تنباکو‌های معسل تقلبی با جعل برند‌های معتبر در بازار خبر داد و گفت: این سازمان طی ابلاغیه‌ای به همه روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام کرد ضمن نظارت بر بازار، با عرضه مواد دخانی تقلبی و قاچاق در سطح عرضه برخورد شود.
سیدجواد احمدی با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 گفت: با توجه به اینکه قاچاق، یک پدیده شوم محسوب شده و ضربه جبران‌ناپذیری به عرصه تولید و اشتغال وارد کرده و باعث تضییع حقوق تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی و همچنین بروز مخاطرات جدی برای مصرف کنندگان این دسته از محصولات می‌شود، لذا ضروری است بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری دیگر دستگا‌های اجرایی و متولی امر نظارت ویژه‌ای بر عرضه این اقلام در بازار داشته باشند و به نحو احسن با این پدیده مخرب مقابله کنند.
وی تاکید کرد: بازرسان باید بصورت مستمر وضعیت بازار و عرضه این محصولات را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه توزیع و فروش نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.
احمدی یکی از اولویت‌های مهم سازمان حمایت برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح عرضه دانست و از هموطنان تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را از طریق تلفن 124 این سازمان و یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: همچنین از قشر‌های مختلف مردم درخواست داریم از خرید هرگونه کالای قاچاق خودداری کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو با عرضه کالای قاچاق، باعث لطمات زیادی به اقتصاد کشور شوند.

آخرین اخبار

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.