پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۳:۳۱
Search
Close this search box.

در نشست با شرکتهای تولیدکننده سیگارت بررسی شد:

در نشست با شرکتهای تولیدکننده سیگارت بررسی شد:

فرآیند الصاق برچسب شناسه رهگیری بر روی بسته های حاوی سیگارت

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشوردر نشست با شرکتهای تولیدکننده سیگارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تسریع الصاق برچسب حاوی شناسه رهگیری روی سیگارت با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان و وارد کنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش پورتال خبری مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، عطاا…معروفخانی در جلسه با شرکتهای تولیدکننده سیگارت ضمن اشاره به انجام گام به کام اجرای کد رهگیری محصولات دخانی خواستار تسریع در عملیاتی شدن طرح و الصاق برچسب شناسه رهگیری روی سیگارت شد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار سال 98 “رونق تولیدافزود: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند و تولیدات زیربنائی و اساسی داخلی افزایش یابد چرا که رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان داخلی می تواند راهگشای بسیاری از معضلات باشد.
معروفخانی با بیان اینکه تحریمهای ظالمانه دولت آمریکا نمی تواند خللی در مجاهدت مردم جهادگر و عرصه تولید کشور وارد کند ؛گفت: پیروز این جنگ اقتصادی مردم شریف ایران خواهند بود و افزود: در جلسات متعدد با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که برای عملیاتی کردن طرح رهگیری محصولات دخانی باید به شرکتها فرصت بدهیم و گام به گام پیش برویم تا واحدهای تولیدکننده سیگارت با توانمندی بیشتری در فرآیند اجرای طرح حرکت کنند.
وی با تاکید بر امر نظارت مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در اجرای کامل طرح کد رهگیری محصولات دخانی خاطر نشان کرد: شرکتهای تولیدکننده سیگارت با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان و وارد کنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی فرآیند الصاق برچسب حاوی شناسه رهگیری روی سیگارت را برابر زمانبندی مقرر انجام می دهند.وی تصریح نمود: برابر دستورالعمل ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای گروه کالایی دخانیات باید موجودی کالای فاقد شناسه در سطح ( بازارها و انبارها) پایان یابد و استقرار سامانه رهگیری با جدیت پیگیری شود.
وی ضمن تاکید بر تثبیت و تقویت جایگاه و عملکرد مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشوراظهار کرد: با توافق شرکتهای تولیدکننده سیگارت تمام فرآیندهای تولید وچاپ شناسه رهگیری توسط انجمن تولید کنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی انجام خواهد شد.
به گفته معروفخانی: انجمن تولیدکنندگان و وارد کنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی طراحی و نحوه کار با سامانه را تا اواخر خردادماه به کلیه شرکتها و چاپخانه آموزش خواهد داد و طرح نهایی کد رهگیری با رعایت نکات فنی مورد نظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آمادگی کلیه شرکتهای دخانی و همچنین تایید مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور انجام می پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: فرآیند اجرای طرح رهگیری گام به گام انجام می شود و اظهارتولید بر اساس شناسه رهگیری در سامانه جامع تجارت طی یک هفته پس از تولید صورت خواهد پذیرفت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.