جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۲:۰۱:۰۰
Search
Close this search box.

ساماندهی بازار محصولات دخانی

ساماندهی بازار محصولات دخانی

مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ، عطاالله معروفخانی در این جلسه با اشاره به افزایش قیمت برخی برندهای سیگارت گفت : هرچند سیگارت جزو کالاهای ضروری محسوب نمی شود اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا قشر مصرف کننده با مشکلات بیشتری روبرو نشود.
وی اظهار امیدواری کرد: با ساماندهی و کنترل نظام مند محصولات دخانی از طریق سامانه جامع تجارت ، روش منطقی برای کنترل ، تولید و توزیع این محصولات فراهم شود و تعیین قیمت در اختیار واسطه نباشد.
معروفخانی خاطرنشان کرد: پس از از موبایل ، کالاهای دخانی دومین محصول ثبت شده در سامانه جامع تجارت خواهد بود که در آینده نزدیک بطور کلی توزیع از عاملین کشوری و استانی تا خرده فروشان با شناسه و کد رهگیری کنترل خواهد شد.
وی در ادامه گفت: 14درصد کاهش تولید برخی واحد ها در سه ماهه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وجود داشته که این کاهش تولید موجب نوسانات قیمت و افزایش قاچاق احتمالی شده است.
وی همچنین با بیان برآورد مصرف سیگارت در کشور یادآورشد: که بزودی با تدابیر اندیشیده شده و افزایش تولید این این حبابهای کاذب از بین رفته و قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد .

محصولات دخانی در اولویت آخرتخصیص ارز
در ادامه این نشست ، رئیس انجمن تولید کنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی با بیان شرایط نامساعد حاکم بر بازار سیگارت گفت : در بخش صنعت ، محصولات دخانی در اولویت آخر تخصیص ارز دولتی قرار گرفته اند و این امر باعث افزایش نرخ سیگارت مجاز شده است.
تاجدار اضافه کرد : مشکلات پروسه ثبت سفارش کالا و مطالبه سپرده های 10 تا 35 درصدی توسط بانکهای عامل همچنین افزایش حجم مالیات ، عوارض معضلات گسترده ای فراهم کرده است که تنها با همکاری و مدیریت مسئولان می تواند کاهش یابد.
وی با تاکید بر ایجاد عاملیت رسمی برای مغازه ها افزود : عاملیت رسمی باعث عرضه و توزیع مستقیم محصولات دخانی می شود ، از التهاب بازار می کاهد و در دراز مدت موجبات تناسب عرضه و تقاضای این محصول را فراهم می سازد.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…