شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۲:۵۰
Search
Close this search box.

سیگار قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود

سیگار قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود

سیگار قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شوداقتصاد پنهان- با استقرار کامل شناسه کالا و شناسه رهگیری سیگار و امکان تشخیص سیگار قاچاق از غیر قاچاق آغاز عملیات بازرسی از سطح عرضه با هدف برخورد و جمع‌آوری نشان‌های تجاری محرز قاچاق سیگار آغاز می‌شود.
به گزارش اقتصاد پنهان، سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز عملیات اجرایی جمع‌آوری سیگارهای با نشان‌ تجاری محرز قاچاق و فاقد شناسه کالا خبر داد.
وی اشاره کرد: با این اقدام خطرپذیری عرضه سیگار قاچاق که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و تجارت سالم این کالای پرسود است افزایش می‌یابد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق افزود: عملیات اجرایی این طرح از شنبه هفته آینده مورخ 22 آذرماه در گستره‌ی جغرافیایی شهر تهران و نسبت به بیش از 40 نشان‌ تجاری محرز قاچاق سیگار با هدف تغییر رفتار عرضه‌کنندگان به عرضه سیگار شناسه‌دار که از نظر سلامت و اصالت مورد تأیید است صورت می‌گیرد.
سوادکوهی در خصوص نحوه بازرسی از سطح عرضه گفت: تیم‌های بازرسی عمل‌کننده متشکل از ناجا، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی هستند و فرآیند بازرسی و جمع‌آوری سیگار قاچاق کاملا به صورت تخصصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مراجع رسیدگی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز انجام شده است.
سوادکوهی اجرای این طرح را اقدامی جدی در ارتقای سطح سلامت عرضه سیگار و سالم‌سازی اقتصاد این کالا اعلام کرد

آخرین اخبار

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.