چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۴:۲۱
Search
Close this search box.

سیگار قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود

سیگار قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود

سیگار قاچاق از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شوداقتصاد پنهان- با استقرار کامل شناسه کالا و شناسه رهگیری سیگار و امکان تشخیص سیگار قاچاق از غیر قاچاق آغاز عملیات بازرسی از سطح عرضه با هدف برخورد و جمع‌آوری نشان‌های تجاری محرز قاچاق سیگار آغاز می‌شود.
به گزارش اقتصاد پنهان، سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز عملیات اجرایی جمع‌آوری سیگارهای با نشان‌ تجاری محرز قاچاق و فاقد شناسه کالا خبر داد.
وی اشاره کرد: با این اقدام خطرپذیری عرضه سیگار قاچاق که تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و تجارت سالم این کالای پرسود است افزایش می‌یابد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق افزود: عملیات اجرایی این طرح از شنبه هفته آینده مورخ 22 آذرماه در گستره‌ی جغرافیایی شهر تهران و نسبت به بیش از 40 نشان‌ تجاری محرز قاچاق سیگار با هدف تغییر رفتار عرضه‌کنندگان به عرضه سیگار شناسه‌دار که از نظر سلامت و اصالت مورد تأیید است صورت می‌گیرد.
سوادکوهی در خصوص نحوه بازرسی از سطح عرضه گفت: تیم‌های بازرسی عمل‌کننده متشکل از ناجا، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی هستند و فرآیند بازرسی و جمع‌آوری سیگار قاچاق کاملا به صورت تخصصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مراجع رسیدگی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز انجام شده است.
سوادکوهی اجرای این طرح را اقدامی جدی در ارتقای سطح سلامت عرضه سیگار و سالم‌سازی اقتصاد این کالا اعلام کرد

آخرین اخبار