جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۰:۴۷
Search
Close this search box.

مالیات بر سیگار افزایش یافت(لایحه بودجه ۹۹)

مالیات بر سیگار افزایش یافت(لایحه بودجه ۹۹)

مالیات بر سیگار افزایش یافت
بر اساس لایحه بودجه ۹۹ مالیات بر فروش و مصرف سیگار نسبت به رقم تعیین شده در قانون بودجه سال جاری به ترتیب ۲۸ و ۳۳.۴ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، طبق لایحه بودجه سال ۹۹ که امروز (هفدهم آذرماه) رئیس جمهوری آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، مجموع مالیات بر فروش سیگار در سال آینده ۸۰۸ میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است. این در حالی است که در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ این رقم ۶۳۱ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که حاکی از افزایش حدود ۲۸ درصدی این مالیات است.
همچنین در بودجه سال آینده، مالیات بر مصرف سیگار ۲۰۰۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به رقم ۱۵۰۰ میلیاردی در قانون بودجه سال جاری حدود ۳۳.۴ درصد افزایش داشته است.
این در حالی است که اخیرا بحث بر سر افزایش مالیات بر سیگار بین وزارت بهداشت و انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی بالا گرفته بود؛ به‌طوری‌که دست‌اندرکاران وزارت بهداشت معتقد بودند بخشی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین می‌توانست از افزایش ۱۰ درصدی مالیات بر سیگار تامین شود، اما تولیدکنندگان سیگار می‌گفتند که این رقم کم‌تر است و در ضمن افزایش مالیات بر سیگار منجر به افزایش ورود سیگار قاچاق به کشور می‌شود.
در این میان درآمد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بابت حقوق انحصار و و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به قانون بودجه سال گذشته تغییری نکرده است.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.