شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۴:۴۰:۲۳
Search
Close this search box.

چهارمین جلسه کمیته فنی شناسه رهگیری کالاهای دخانی

چهارمین جلسه کمیته فنی شناسه رهگیری کالاهای دخانی

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشوردر چهارمین جلسه کمیته فنی شناسه رهگیری کالاهای دخانی ، نقش پررنگ کد آیسیک های مجاز به خرده فروشی محصولات دخانی در شفاف سازی عرضه سیگارت را متذکر شد.
به گزارش پورتال خبری مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، عطا ا… معروفخانی در این نشست که با حضور مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مرکز اصناف و امور بازرگانان ، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد ، اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ، خرده فروشان باید با مجوز فروش سیگارت و در قالب اتحادیه ها ونظارت کمیسیونهای صنفی فعالیت نمایند و دارای کد آیسیک باشند.
وی با بیان ضرورت طبقه بندی اتحادیه ها بر اساس کدهای آیسیک گفت: در حال حاضر تداخل شغلی در برخی اتحادیه ها ی صنفی وجود دارد، چنانکه برخی اتحادیه ها هم تولیدکننده و هم عرضه کننده محصولات دخانی می باشند؛ بطور مثال اتحادیه لبنیات و اتحادیه خوار و بار فروش هردو سیگارت به مشتریان عرضه می کنند، درحالیکه این دوشغل را باید از هم منفک نمود.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور خاطر نشان کرد: کمیسیونهای نظارت صنفی در استانها ، نقش پررنگی در فعالیت اتحادیه ها دارند که باید با درک اهمیت نقش خود نسبت به انجام وظایف قانونی اقدام نمایند و تمهیداتی بوجود آید که خرده فروشان زیر نظر اتحادیه های مشخص فعالیت نمایند.
معروفخانی با بیان اینکه اتحادیه، مجموعه ای از رسته های شغلی است ،گفت: الزاماً باید محصولات عرضه شده در رسته شغلی مشخص باشد تا تداخلی در شرح وظایف بوجود نیاید و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها گام به گام پیش برویم و با کار فرهنگی و اطلاع رسانی لازم و بر اساس دستورالعمل های مربوطه حرکت کنیم.

آخرین اخبار

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.