سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۶:۵۷:۵۵
Search
Close this search box.

آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

  • صفحه نخست
  • اخبار
  • آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این همایش با حضور کمیسیون‌های برنامه ریزی قاچاق کالا و ارزِ  ۵ استانِ آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهدخراسان رضوی، خراسان جنوبی،   خراسان شمالی و استان گلستان، سیستان و بلوچستان و سمنان به مدت دو روز برگزارمیشود.

پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در این مراسم  با انتقاد  از سرنوشت نامعلوم سامانه‌های مبارزه با قاچاق  در کشور گفت:  از مجموع ۲۱ سامانه اصلی و فرعی تعریف شده در این قانون درهشت سال گذشته،، فقط وضعیت ۱۷ سامانه در دسترس است که براساس آن ۴ سامانه پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داشته اند.

وی افزود: هدف اصلی  راه اندازی  سامانه در حوزه‌های تجارت داخلی و یا خارجی همچنین حمل و نقل و نگهداری کالا   دست یابی به یک بانک اطلاعات جامع و هوشمندانه در مبارزه با قاچاق کالا است.

پرهام فر،ادامه داد: موضوع قاچاق یک معلول اقتصادی است  و در این بین افراد سودجو و  قاچاقچیان در یک فضای غیرشفاف کالاها را وارد کشور می‌کنند و یا باعث فرار مالیاتی می‌شوند

مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی  نیز در این نشست با بیان اینکه اولویتِ مبارزه با قاچاق پیشگیریست افزود:پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک ناهنجاری اقتصادی سیال و متغیر، مستلزم رصد و پایش مستمر برنامه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی متناسب با آخرین وضعیت گردش و ارز است.
مدنی افزود: بر اساس رصد و آسیب‌شناسی اجرای برنامه‌های ابلاغی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش ریسک فعل قاچاق در فضای حقیقی، به محدودیت فعالیت عاملان قاچاق در این فضا منجر نشده است  و سودجویان اقدام به انتقال کالا‌های قاچاق به انبار‌ها و توزیع آن از طریق فضا مجازی می‌کنند.

 معاون سیاسی استاندار ی خراسان رضوی نیز  گفت: برای تولید بهینه و رقابت سالم در حوزه‌ی تولید ملی باید جلوی قاچاق گرفته شود.
طباطبائی افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید وضعیت مرزنشینان ارتقا  یابد ودر این مناطق اقدامات گسترده‌ای همچون اشتغال زایی صورت پذیرد.
وی گفت: حمایت از تولید ملی و وطنی  با حمایت از مرزنشینان در هم تنیده است.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.