دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۵:۵۲
Search
Close this search box.

آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

  • صفحه نخست
  • اخبار
  • آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این همایش با حضور کمیسیون‌های برنامه ریزی قاچاق کالا و ارزِ  ۵ استانِ آغازاولین همایش منطقه‌ای تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مشهدخراسان رضوی، خراسان جنوبی،   خراسان شمالی و استان گلستان، سیستان و بلوچستان و سمنان به مدت دو روز برگزارمیشود.

پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در این مراسم  با انتقاد  از سرنوشت نامعلوم سامانه‌های مبارزه با قاچاق  در کشور گفت:  از مجموع ۲۱ سامانه اصلی و فرعی تعریف شده در این قانون درهشت سال گذشته،، فقط وضعیت ۱۷ سامانه در دسترس است که براساس آن ۴ سامانه پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داشته اند.

وی افزود: هدف اصلی  راه اندازی  سامانه در حوزه‌های تجارت داخلی و یا خارجی همچنین حمل و نقل و نگهداری کالا   دست یابی به یک بانک اطلاعات جامع و هوشمندانه در مبارزه با قاچاق کالا است.

پرهام فر،ادامه داد: موضوع قاچاق یک معلول اقتصادی است  و در این بین افراد سودجو و  قاچاقچیان در یک فضای غیرشفاف کالاها را وارد کشور می‌کنند و یا باعث فرار مالیاتی می‌شوند

مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی  نیز در این نشست با بیان اینکه اولویتِ مبارزه با قاچاق پیشگیریست افزود:پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک ناهنجاری اقتصادی سیال و متغیر، مستلزم رصد و پایش مستمر برنامه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی متناسب با آخرین وضعیت گردش و ارز است.
مدنی افزود: بر اساس رصد و آسیب‌شناسی اجرای برنامه‌های ابلاغی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش ریسک فعل قاچاق در فضای حقیقی، به محدودیت فعالیت عاملان قاچاق در این فضا منجر نشده است  و سودجویان اقدام به انتقال کالا‌های قاچاق به انبار‌ها و توزیع آن از طریق فضا مجازی می‌کنند.

 معاون سیاسی استاندار ی خراسان رضوی نیز  گفت: برای تولید بهینه و رقابت سالم در حوزه‌ی تولید ملی باید جلوی قاچاق گرفته شود.
طباطبائی افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید وضعیت مرزنشینان ارتقا  یابد ودر این مناطق اقدامات گسترده‌ای همچون اشتغال زایی صورت پذیرد.
وی گفت: حمایت از تولید ملی و وطنی  با حمایت از مرزنشینان در هم تنیده است.

آخرین اخبار