جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۵:۵۲
Search
Close this search box.

افزایش تولید انواع سیگارت و تنباکو در نه ماهه سالجاری

افزایش تولید انواع سیگارت و تنباکو در نه ماهه سالجاری

مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ، عطاا… معروفخانی با بیان رشد 3 درصدی تولید انواع سیگارت در نه ماهه امسال گفت: تولید سیگارت از 40 میلیارد نخ در 9 ماهه پارسال به 41 میلیارد نخ در نه ماهه سالجاری رسیده است.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در خصوص افزایش تولید تنباکو نیز اظهار داشت : در نه ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته در تولید تنباکو با رشد 10 درصدی روبرو بوده ایم ؛ چنانکه تولید تنباکو در نه ماهه سال 98 به میزان 1.698 تن بوده است و در نه ماهه امسال تولید این محصول 1.872 تن رسیده است .
وی همچنین در ارتباط بامیزان صدور و تمدید مجوزهای تاسیس و تولید کالاهای دخانی گفت : در نه ماهه سالجاری تعداد صدور و تمدید مجوزهای تاسیس و تولید کالاهای دخانی و نیز تعداد آزمایش و آنالیزهای به عمل آمده از نمونه های دخانی دارای رشد قابل ملاحظه ای بوده است.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در خصوص طرح رهگیری سیگارت تصریح نمود: طرح رهگیری سیگارت به ثبت کلیه‌ فرآیندهای تجارت داخلی و خارجی، تولید‌ و فروش به‌طور سیستمی در سامانه‌های الکترونیکی می‌پردازد تا از این طریق، امکان تشخیص سیگارت قانونی از سیگارت غیر قانونی را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی فراهم آورد.
معروفخانی اضافه کرد: با آغاز گام اول از فاز دوم طرح رهگیری سیگارت از تاریخ 99/06/01 کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان سیگارت، نسبت به الصاق برچسب شناسه رهگیری یا درج مستقیم آن روی کلیه سطوح بسته‌بندی سیگارت (کارتن، باکس و پاکت) اقدام نموده اند و تولید و واردات سیگارت پس از تاریخ مذکور تنها منوط به درج یا الصاق شناسه رهگیری شده است. همچنین تولیدکنندگان و واردکنندگان، شناسه‌های رهگیری الصاق یا درج شده محصولات خود را در سامانه جامع تجارت اظهار می نمایند.
وی افزود: با اجرای این طرح، گامی موثر در جهت شفافیت نظام تأمین و توزیع محصولات دخانی و جلوگیری از قاچاق سیگارت، برداشته و امکان نظارت دقیق به دستگاه‌های متولی بازرسی و مبارزه با قاچاق فراهم خواهد گردید.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…