شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۸:۵۷
Search
Close this search box.

افزایش سطح کیفی محصولات دخانی تولید داخل با کمک مراکز تحقیقاتی

افزایش سطح کیفی محصولات دخانی تولید داخل با کمک مراکز تحقیقاتی

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور درسومین نشست کمیته فنی استاندارد تنباکو و فرآورده های آن، بر افزایش سطح کیفی و استاندارد های محصولات دخانی تولید داخل با کمک مراکز علمی وتحقیقاتی تاکید کرد.

عطاا… معروفخانی با بیان اینکه محصول توتون و تنباکوی داخل جهت عرضه در سطح بین المللی کیفیت لازم را ندارد؛ اظهارکرد: راه اندازی مراکز تحقیقاتی و بهره گیری از استاندارهای مربوطه و بین المللی می تواند موجب افزایش سهم بازار داخلی از محصولات دخانی و در نتیجه رقابتی تر شدن این محصولات در عرصه بین المللی گردد.
وی ضمن معرفی اعضای جدید کمیته فنی تنباکو و فرآورده های آن(ISO / TC126) متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت و تنی چند از اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد ، گفت : شیوه های افزایش سهم دانش فعالان صنعت دخانیات در جهت رقابتی نمودن کالای دخانی ایرانی در عرصه بین المللی از جمله مواردی است که اعضای این جلسه باید در خصوص آن اتفاق نظر داشته باشند.
معروفخانی با بیان اینکه قانونمند کردن استاندارد سازی برای محصولات دخانی باید بر اساس ضوابط مشخص باشد؛ یاد آورشد: طی این نشست های تخصصی اعضاء صاحبنظر می توانند استفاده از مدل هاو استانداردهای داخلی را مطابق استاندارهای جهانی به چالش بگذارند و به نتایج سودمندی جهت تولید محصول با کیفیت تر در داخل کشور برسند .
بر اساس این گزارش ، نسخه ترجمه شده یکی از استانداردهای بین المللی جدید در زمینه اندازه گیری نیتروزوآمین ، در نشست کمیته فنی تنباکو و فرآورده های آن ارائه گردید و سپس مقدمات راه اندازی مرکز تحقیقات دخانیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار