دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۸:۲۷
Search
Close this search box.

ایران آماج کالاهای دخانی قاچاق

ایران آماج کالاهای دخانی قاچاق

ایران آماج کالاهای دخانی قاچاق

فرمان رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز

گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایهگذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاههایی که به نحوی میتوانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.

اولاً باید کانون مرکزی این مبارزه در سطحی عالی نزدیک به رییس دولت و دارای اشراف قانونی بر دستگاههای ذیربط دولتی باشد، ثانیاً تبلیغات متناسب و هوشمندانه و همه جانبه در خدمت این مبارزه قرار گیرد، ثالثاً برخورد قضایی و انتظامی، قاطع و در ارتباط کامل با تصمیمگیریهای آن کانون مرکزی باشد، رابعاً عزم جدی بر این باشد که عمل قاچاقچی کاملاً برخلاف صرفه و همراه با خطر باشد و جنس قاچاق از پیش از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار، آماج اقدامات گوناگون این مبارزه
قرار گیرد.

البته در این کار لازم است با دقت و مراقبت تمام از آلوده شدن عناصر دستاندرکار این مبارزه به بیماری رشوه و امثال آن جلوگیری شود. بدیهی است که دستگاه قضایی از یکسو و دستگاههای انتظامی و احیاناً نظامی از سوی دیگر وظیفه دارند در این امر مهم همکاری کامل داشته باشند.

خطاب به رئیس جمهور وقت در مورخ ۱۳۸۱.۴.۱۲

 

کشف سیگار قاچاق در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۱۰ میلیون نخ سیگار قاچاق در یک انبار کالا در جنوب تهرن خبر داد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ هدایت بهرامی بیان داشت: در اوایل هفته قبل ( نیمه اول تیر ماه) خبری در خصوص دپو مقادیر زیادی سیگار قاچاق در یک انبار کالا در محدوده شورآباد تهران دریافت شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران به بررسیهای اولیه پلیس مبنی بر صحت خبر دریافتی اشاره و عنوان کرد: بررسیهای اولیه نشان از این داشت، مالک یک انبار کالا با دپوی مقادیر متنوعی از سیگارهای ایرانی و قاچاق در داخل انبار کالا به توزیع و عرضه آن به صورت قاچاق و خارج از شبکه میپردازد.

پس از هماهنگیهای قضائی تیمی از مأموران پایگاه جنوب این پلیس به آدرس اعلامی اعزام و موفق شدند ۱۱۰ میلیون و ۱۹۷ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۲۵۸ میلیارد ریال کشف کنند. در این عملیات پلیسی مالک انبار کالا دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به تعزیرات حکومتی شهرستان ری معرفی شد و کلیه اموال مذکور برابر دستور قضائی تا اطلاع ثانوی در داخل انبار پلمب شد.

قاچاقچی سیگار در بیلهسوار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: قاچاقچی سیگار در بیلهسوار به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، علی رحیمی آذر، اظهار کرد: قاچاقچی سیگار در بیلهسوار با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز، به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. وی با بیان اینکه خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب میشود، گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی شهرستان بیلهسوار در حین انجام مأموریت، از یک واحد مسکونی ۱۷۰ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی و سه هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کردند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با اشاره به تداوم نظارت بر عملکرد اصناف افزود: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذرهبین تعزیرات هستند و برخورد با قاچاقچیان، فرصتطلبان، سوءاستفادهکنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویتهای دستگاه قضائی است. رحیمیآذر با بیان اثرات مخرب و زیانبار قاچاق بر جامعه و چرخه اقتصاد کشور افزود: تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف، خصوصاً پدیده شوم قاچاق که علاوه بر ایجاد تورم به تولید کشور آسیب میزند، طبق ضوابط قانونی با شدت و خارج از نوبت رسیدگی میکند. وی خاطرنشان کرد: هموطنان میتوانند گزارشهای خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گران فروشی و کمفروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

کشف ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی استان از یک خودرو پژو ۲۰۶ در بلوار بنفشه شهر کرج ۵۰ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

محمد معظمی گودرزی اظهار کرد: در پی دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر فروش سیگار قاچاق توسط شخصی در بلوار بنفشه شهر کرج، بررسی موضوع در دستورکار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در بررسیهای اولیه خود ابتدا از صحت خبر اطمینان حاصل کرده و در ادامه با هماهنگی مقام قضائی به محل نگهداری سیگارهای قاچاق اعزام شدند و در بازرسی از خودرو متهم ۵۰ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: کارشناسان ارزش سیگارهای مکشوفه را حدود یک میلیارد ریال برآورد کردهاند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل پرونده، اموال مکشوفه به همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سیگار قاچاق در بروجرد

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان سهشنبه ( 27 تیر ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان بروجرد با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری سیگار قاچاق در منزل شخصی یک نفر مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: دراینخصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل موردنظر اعزام و در بازرسی انجام شده موفق به کشف یک میلیون و ۲۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند. فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این که ارزش سیگارهای قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: دراین رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. سردار الهی عنوان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوریترین برنامه پلیس در تحقق مسیر مهار تورم و رشد تولید به شمار میآید، از شهروندان نیز میخواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در اینرابطه را از طریق تماس با مرکز فوریتهای ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف سیگار قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری دو قاچاقچی مواد دخانی و کشف ۷ میلیون نخ سیگار قاچاق در شهرستان تنکابن خبر داد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصای تنکابن با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی مواد دخانی در آن شهرستان با خبر شدند.

او افزود: پس از هماهنگیهای قضائی، ماموران در بازدید از واحد ویلایی متهم و همدست وی ۷ میلیون نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

سردار مفخمی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهمان سیگارهای قاچاق را از مرزهای غربی کشور وارد و پس از بسته بندی از طریق مرز دریایی به کشورهای آسیای میانه
منتقل میکردند.

او افزود: در این عملیات یک دستگاه خودروی نیسان و ۵ دستگاه قایق شناور متعلق به متهمان که در امر حمل و جابجایی کالاهای قاچاق مورد استفاده قرار میگرفتند توقیف شد.

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه از عزم قاطع پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و سایر معضلات اجتماعی در استان خبر داد و از مردم خواست: در صورت مواجهه با هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی مراتب را ازطریق پل اتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سیگار قاچاق در نوار مرزی مریوان

فرمانده هنگ مرزی مریوان از کشف محموله بزرگ سیگار خارجی قاچاق در ارتفاعات مرز مریوان خبر داد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از روزنامه تعادل، فرمانده هنگ مرزی مریوان از کشف محموله بزرگ سیگار خارجی قاچاق در ارتفاعات مرز مریوان خبر داد. سرهنگ مجید دالوند گفت: در پی کسب اخبار واصله مبنی بر ورود محموله سیگار قاچاق به کشور، مرزبانان هنگ مرزی مریوان با گسترش چتر اطلاعاتی و بررسی همهجانبه موضوع، منطقه را تحت پوشش کامل خود قرار دادند.

او افزود: مرزداران پس از ساعتها کمین هدفمند و با استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی با متجاوزان حامل بار قاچاق روبرو شدند که موفق به کشف ۳۴۹ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی، ۳۰ دستگاه سیگار الکتریکی، ۲۲۰ پاکت تنباکوی میوهای، ۱۶ جفت کفش و ۵۲۰ کیلوگرم ذغال قاچاق شدند. براساس نظر کارشناسان ارزش ریالی محموله کشفشده ۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال برآورد شده و با تشکیل پرونده قضایی به همراه متهمان تحویل مراجع ذیصلاح شد.

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در اهواز

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید شعبان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی یک محل نگهداری کالای قاچاق را در یکی از مناطق شهرستان اهواز شناسایی کردند.

او میگوید: با انجام اقدامات پلیسی محل دقیق دپو شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی اکیپی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی اعزام و در بازرسی بعمل آمده ۴۷۳ هزار و ۴۰۰ عدد نخ سیگار و ۹ هزار ۳۹۰ پاکت تنباکو (معسل) قاچاق فاقد هرگونه اسناد مثبته گمرکی را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان گفت: کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی کالای قاچاق مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند. سرهنگ شعبان میگوید: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

سیگار قاچاق در نجف آباد

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف بیش از 37 هزار نخ سیگار قاچاق در نجف آباد خبرداد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری موج، سرهنگ میثم گوهری آرانی گفت: ۳۷ هزار و ۶۰۰نخ سیگار و ۶۲۲ باکس تنباکوی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی در نجف آباد کشف شد.

 وی بیان داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا حین گشت زنی در کمربندی غرب شهرستان به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که حامل محموله دخانی  بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی همانگی با مرجع قضائی از آن بازرسی بعمل آورده و در نهایت  ۳۷ هزارو ۶۰۰ نخ سیگار و ۶۲۲ باکس تنباکوی خارجی قاچاق را کشف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای دخانی قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند خاطر نشان کرد: در این خصوص خودرو حامل بار قاچاق به پارکینگ منتقل و متهم نیز به همراه پرونده به مراجع قضایی اعزام گردید.

کشف محموله سیگار قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف محموله ۹۰۰ میلیونی سیگار قاچاق در اصفهان خبر داد. به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری ایمنا، سرهنگ حسین بساطی، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از اقدام مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در خصوص نگهداری و توزیع سیگار قاچاق در این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف ۳۵ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق شدند. فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش سیگارهای قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متصدی متخلف این واحد صنفی پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کاروان خودرویی حامل سیگار قاچاق در جنوب استان بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر از توقف کاروان خودرویی حامل سیگار قاچاق در جنوب این استان خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن توقیف ۳ دستگاه خودرو بیش از ۱.۲ میلیون نخ سیگار قاچاق کشف شد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار حیدر سوسنی در عسلویه، با بیان اینکه تمام محورهای ورودی و خروجی استان تحت رصد و پایش نیروی انتظامی قرار دارد، اظهار داشت: استان بوشهر از امنیت پایدار و مطلوبی برخوردار است و برخورد با هرگونه تخلف بدون اغماض در اولویت قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه برخورد با کالای قاچاق مورد توجه ویژه قرار دارد تصریح کرد: قاچاق کالا، سوخت و مواد نفتی از جمله گازوئیل و مواد مخدر بهصورت شبانهروزی رصد میشود و با این محمولهها به شدت برخورد میشود.

وی با اشاره به اینکه در سال مهار تورم و رشد تولید کالاهای خارجی بدون اسناد قانونی و پروانه گمرکی بهعنوان قاچاق تحت پیگیرد قانونی و برخورد قرار دارد افزود: در این راستا پلیس اقتصادی استان بوشهر در همه محورهای مواصلاتی تیمهای تخصصی بکارگیری کرده است.

سوسنی از شناسایی کاروان حامل قاچاق سیگار خبر داد و گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا مأموران انتظامی شهرستان عسلویه با فعال کردن تمامی امکانات، شناسایی دستاندرکاران قاچاق محموله دخانیات، توزیع، حمل و نقل و فروشندگان عمده را بهصورت ویژه در دستور کار اطلاعاتی قرار داده است.

رئیس پلیس استان بوشهر از شناسایی سه دستگاه خودرو حامل قاچاق خبر داد و بیان کرد: در اقدامات گسترده اطلاعاتی بهصورت نامحسوس مشخص شد 3 دستگاه خودروی سواری اقدام به قاچاق کالاهای دخانی به استان همجوار کردهاند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: مأموران در یک عملیات منسجم در خروجی شهر عسلویه هر 3 خودرو را بهصورت همزمان توقیف و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سوسنی با بیان اینکه در بازرسی از خودروهای توقیفی تعداد یک میلیون و 270 هزار نخ سیگار کشف شد، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق کشف شده را 19 میلیارد ریال برآورد کردهاند.

وی با اشاره به اینکه هر سه نفر متهم به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان بهصورت مستمر در دستور کار پلیس استان بوشهر قرار دارد.

دخانیات قاچاق در شیروان

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از کشف انواع دخانیات غیر مجاز و قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال خبر داد. به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ مجید یگانه پور اظهار داشت: طرح سرکشی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان شیروان با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی شهرستان، به مرحله اجرا گذاشته شد. فرمانده انتظامی شیروان با اشاره به اینکه مأموران در بازرسیهای به عمل آمده موفق شدند یکی از واحدهای صنفی که محل نگهداری انواع دخانیات قاچاق بود را شناسایی کنند افزود: در بازرسی از این واحد صنفی ۷۹ هزار و ۲۰۵ نخ سیگار و ۱۵۲ باکس تنباکو و تعداد زیادی انواع دخانیات غیر مجاز و قاچاق کشف شد. وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان اداره صنعت و معدن و تجارت ارزش این تعداد دخانیات قاچاق ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر که بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

منبع: ماهنامه توتون صنعت

 

آخرین اخبار