پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۴۴:۴۷
Search
Close this search box.

تعداد برندهای سیگار تولیدی و وارداتی (+اسامی)

تعداد برندهای سیگار تولیدی و وارداتی (+اسامی)

رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور نام برندهای سیگار که در داخل کشور تولید می‌شوند و نیز برندهای وارداتی را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر رمزی در مورد برندهای سیگارهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، گفت: ۱۲ شرکت تولیدکننده با ۳۰ برند مختلف در داخل کشور سیگار تولید می‌کنند.
وی همچنین در مورد سیگارهای وارداتی به داخل کشور، اظهار کرد: از ۱۲ شرکت مختلف نیز به تعداد ۱۸ برند در سال جاری سیگار به کشور وارد شده است.
رمزی در مورد نام و نشان تجاری (برند) سیگارهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، اعلام کرد: بهمن، زیکا، تیر، فروردین، ۵۷، کیش، هما، ۹۸، آسیا، کاسپین، ۳۰، وینستون، مگنا، کمل، جی‌وان، اونیکس، ساتر، کنت، دانهیل، مونتالا، پالمال، اسه، بیستون، اومگا، بیژن، رویال وان، ماتادور، آمور، قصر و مگان هستند.
رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در مورد نام و نشان (برند) سیگارهایی نیز که در سال جاری به کشور وارد شده است، بیان کرد: ام‌وان، انواع اسه، سیما، زست، دانهیل، کنت، پالمال، پرزیدنت، اوریس، آمور، میلانو، امگا، موند، اپرا، رین، ریو، آشیما و اسکار هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ دوازده شرکت واردکننده فهرست ۱۸ نام و نشان تجاری (برند) سیگار وارداتی را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: از ۱۸ شرکت مربوطه، چهار شرکت عمده واردات را داشته و به تولید داخل رسیده‌اند. علاوه بر این شش شرکت در مرحله راه اندازی خط تولید قرار دارند و در آینده نزدیک به تولید داخل تبدیل خواهند شد.
رمزی ادامه داد: در حال حاضر (۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵) تولیدات داخلی ۸۱ درصد مصرف سیگار کشور را تامین می‌کند و واردات سال ۱۳۹۴ که معادل ۱۶.۴ میلیارد نخ بوده در یازده ماهه سال ۱۳۹۵ به ۳.۹ میلیارد نخ کاهش یافته است. همچنین باید اعلام کرد که ۷۳ درصد واردات در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و در آینده نزدیک با شروع تولید واحدهای یاد شده واردات به سمت صفر میل می‌کند.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.