چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۳۷:۳۴
Search
Close this search box.

دیوان محاسبات گزارش داد: ۵۰۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از درآمد دولت از دخانیات

  • صفحه نخست
  • اخبار
  • دیوان محاسبات گزارش داد: ۵۰۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از درآمد دولت از دخانیات

دیوان محاسبات گزارش داد: ۵۰۰۰ میلیارد تومان تنها بخشی از درآمد دولت از دخانیات

میزان وصولی دولت فقط از محل حق انحصار و عوارض نخی کالای دخانی در سال 1400 حدود 5000 میلیارد تومان اعلام شد.

دیوان محاسبات کل کشور گزارش تفریغ بودجه سال 1400 کل کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد در این گزارش میزان  وصولی دولت از محل مالیات و عوارض کالای دخانی با ارقام پیش بینی شده در بودجه کل کشور مقایسه شده است.

 بند ج  تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال 1400 را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور موضوع ردیف 130421 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.

 تفریغ بند (ج)

در راستای اجرای مفاد حکم این بند، وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1400 اقدام به وصول درآمدهای حاصل از صدور مجوزهای توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات محصولات دخانی و حقوق دولتی دریافتی بابت تولید محصولات دخانی، به شرح جدول شماره(1) نموده است:

درآمدهای وصولی به حساب ردیف درآمدی 130421 با عنوان «درآمد وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی» نزد خزانه داری کل کشور واریز شده است.

 بند ف تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰

در اجرای ماده (73) قانون برنامه شششم توسعه، از ابتدای سال 1400 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ دویست و پنجاه (250) ریال، تولید داخل با نشان (برند) بین المللی مبلغ پانصد (500) ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ یک هزار و پانصد (1500)ریال و هر بسته پنجاه گرمی تبناکوی قلیان داخلی سی و سه هزار (000/33)ریال به عنوان مالیات و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی وارداتی یکصد هزار (000/100) ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه میگردد.

 تفریغ بند (ف)

سازمان امور مالیاتی کشور، احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1400 کل کشور از جمله حکم موضوع این جزء را طی بخشنامه مورخ 18/01/1400 جهت اجرا به ادارات امور مالیاتی و واحدهای تابعه سازمان ابلاغ نموده است. عملکرد این بند به شرح جدول شماره (2) است.

جدول شماره (1) (مبلغ به میلیون ریال)

جدول شماره (2)  (مبلغ به میلیون ریال)

مبالغ وصولی در این گزارش صرفا مربوط به عوارض نخی سیگار و بستهای تنباکوی داخلی و وارداتی،حق انحصار و صدور مجوز توزیع است و علاوه بر این صنعت دخانیات عوارض تولید و مالیات ارزش افزوده هم در سال 1400 پرداخت نموده است که مبلغ  آن بیش از این ارقام است.

 

آخرین اخبار