جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۰۴:۱۴
Search
Close this search box.

راهکارهای اجرای طرح شناسه رهگیری محصولات دخانی بررسی شد

راهکارهای اجرای طرح شناسه رهگیری محصولات دخانی بررسی شد

در چهل و پنجمین جلسه کمیته راهبری کد رهگیری کالای دخانی که با حضور مدیران ، مسئولین و نمایندگان مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، وزارت بهداشت، گمرک، مرکز ناجا و … تشکیل شد؛ راهکارها و اقدامات اجرای بهینه طرح شناسه رهگیری محصولات دخانی تا آخرین سطح عرضه بررسی گردید.
این گزارش حاکیست ، در این نشست ابتدا گزارشی از زنجیره تولید طرح رهگیری ارائه شد که بر اساس آن تا کنون 25 میلیارد و 412 میلیون و 970 هزار نخ سیگار ثبت تولید روزانه شرکتها انجام شده است .
همچنین گزارشی از زنجیره توزیع طرح رهگیری ارائه شد که بر اساس آن130 مجوز عامل سراسری فعال و 1070 عامل استانی فعال وجود دارد.
در این جلسه عنوان شد تعدادی از توزیع کنندگان سراسری و استانی هنوز موفق نشده اند در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و برخی برندها اساساً نمی توانند فعالیت قانونی داشته باشند که باید برای آنان تدبیری اندیشیده شود.
گفتنی است که کارگروه حمایت از تولیدو نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه مقرر است، کمیته ای تشکیل شود تا اقدامات کنترلی شاملرصد و نظارت برتکمیل فرآیندهای زنجیره رهگیری سیگار ، پایش عاملیت های مجاز ،نظارت های میدانی ، الزامات اطلاع رسانی و برنامه ریزی اقدامات در سطح عرضه را بعهده بگیرد.

آخرین اخبار