پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۰:۲۸:۴۲
Search
Close this search box.

مالیات بر خرده‌فروشی سیگار افزایش یافت

مالیات بر خرده‌فروشی سیگار افزایش یافت

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰؛
با موافقت نمایندگان، مالیات بر خرده فروشی سیگار در سال آینده افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاقی 1 تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس این مصوبه؛ در اجرای ماده(73) قانون برنامه ششم توسعه، از ابتدای سال 1400 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ دویست و پنجاه (250) ریال، تولید داخل با نشان(برند) بین المللی مبلغ پانصد (500) ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هزار و پانصد (1500) ریال، هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی سی و سه هزار (33.000) ریال به عنوان مالیات و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی وارداتی یکصد هزار (100/000) ریال به عنوان حقوق ورودی اضافه می گردد.
باقرزاده: افزایش مالیات خرده فروشی سیگار برای جلوگیری از مصرف آن و بحث بهداشت و درمان است
علی اصغر باقرزاده عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس در توضیح علت افزایش مالیات گفت: ما همیشه می گوییم که کشوری در حال توسعه و پیشرفت هستیم، اما یکی از مسائلی که ما را دچار مشکل کرده این است که ما در بحث مصرف سیگار در جهان جزو سه کشور آخر و در منطقه آخرین کشور هستیم و سال ها در حالی که رهبری صراحتاً فرموده اند به بهانه افزایش تعرفه، قاچاق افزایش می یابد، بحث بیهوده ای است.
وی ادامه داد: در مطالعات جهانی هیچگاه افزایش تعرفه موجب افزایش قاچاق نشده ، بلکه آن را کاهش خواهد داد، سیگار دروازه اعتیاد است و متاسفانه برخی دانش آموزان دختر در دوره راهنمایی تحصیلی به مصرف سیگار روی آورده اند و درآمد حاصل از افزایش مالیات برای حوزه ورزش، تندرستی، آموزش و پرورش و ساخت خانه های بهداشت در مناطق روستایی هزینه خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سالانه بیش از 130 هزار میلیارد تومان بابت سیگار بر کشور خسارت وارد می شود، 40 هزار میلیارد تومان از محل سیگار به صورت مستقیم به کشور آسیب وارد می کند. حال می خواهیم با این افزایش مالیات اندک تنها 4 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم! بنابراین دلیل افزایش مالیات تنها برای جلوگیری از مصرف آن و بحث بهداشت و درمان است./

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.