سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۲:۴۴:۳۹
Search
Close this search box.

ممنوعیت تبلیغ محصولات نوپدید سیگار و قلیان الکترونیکی

ممنوعیت تبلیغ محصولات نوپدید سیگار و قلیان الکترونیکی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: فروش و عرضه بدون پروانه محصولات دخانی تخلف است.

 

به گزارش توتون صنعت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بهزاد ولی زاده گفت: بر اساس ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی و کالاهای تبلیغی دخانی، طبق مصوبه هیات وزیران، خرید و فروش انواع محصولات نوپدید از جمله سیگار و قلیان الکترونیکی، ویپ، دستگاه های گرم کننده تنباکو و محصولات با پایه بخار از جمله سنگ بخار، تحت عنوان کالای تبلیغی محسوب شده و ممنوع است.

به گفته وی، اگر هر واحد صنفی اقدام به خرید، فروش و نگهداری محصولات نو پدید مانند قلیان الکترونیکی، ویپ، دستگاه های گرم کننده تنباکو کنند، تخلف محسوب شده و در مراجع قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد.

او افزود: طبق ماده ۳ قانون جامع کنترل دخانیات، هر نوع تبلیغ، حمایت، تشویق و تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است و جریمه آن تا ۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

 رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات ادامه داد: هر واحد صنفی برای فروش دخانیات باید پروانه عاملیت داشته باشد و فروش و عرضه بدون پروانه محصولات دخانی و فروش محصولات قاچاق، مشمول تخلف از ماده ۷ و جرایم مواد ۱۰ و ۱۱ قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات می شود که جریمه آن تا ۲۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

ولی زاده افزود: در حال حاضر سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه تخلفات انجام شده در اجرای قانون کنترل دخانیات است

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.