شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۱:۰۳
Search
Close this search box.

مهلت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاه‌های درگیر در مبارزه با قاچاق

  • صفحه نخست
  • اخبار
  • مهلت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاه‌های درگیر در مبارزه با قاچاق

مهلت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاه‌های درگیر در مبارزه با قاچاق

مهلت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاه‌های درگیر در مبارزه با قاچاق اقتصاد پنهان- رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه اعضای این ستاد گفت: تا پایان خرداد ماه برای نصب و عملیاتی کردن سامانه‌های نظارتی و رصد کالای قاچاق فرصت دارید.
به گزارش اقتصاد پنهان، علی مویدی خرم‌آبادی در یکصد و بیست و نهمین جلسه اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل وزرات کشور ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم در ماه پرفضیلت رمضان، خداوند همه زحمت‌کشان عرصه مبارزه با قاچاق را مورد فضل و عنایت خود قرار داده و بر درجات شهدای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیفزاید.
مویدی خرم‌آبادی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: خوشبختانه در طول سه سال گذشته جلسات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اهتمام کافی، به صورت منظم و با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد.
مویدی ادامه داد: با کمک دستگاه‌های عضو و عنایت ریاست محترم جمهوری مصوبات ستاد پس از بررسی‌های کارشناسی در کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها، ابلاغ و عملیاتی شدند.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه بر اهتمام ستاد برای تحقق شعار سال «جهش تولید» تاکید کرد.
مویدی با اشاره به معضلات ته لنجی گفت: درسطح کلان و اجرا با چالش‌هایی مواجه بودیم. در حوزه رویکرد مبارزه با قاچاق ما نیاز به برخی ملزومات و اصلاحات هستیم که در این جلسه با بررسی‌های صورت گرفته تا حدی موانع و موارد برطرف شد.وی در ادامه افزود: با اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بین سال‌های 96 تا 98 در مورد اجرای سیاست‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تکالیف برعهده دستگاه‌ها که مغفول مانده بود اصلاحات و فرآیند‌هایی انجام شد، اما با این وجود برای رسیدن به هدف نهایی و اعلام تکالیف دستگاه‌های مختلف با جدیت پیگیر هستیم.
مویدی ضمن طرح کردن موضوع اجرایی شدن مفاد آیین نامه اجرایی ساماندهی ورود کالا توسط شناور‌های سنتی بر اجرای کامل طرح ساماندهی بنادر کوچک طی ماه‌های آتی تاکید کرد.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه به استقرار سامانه‌های GCOMS در بنادر و نصب سیستم AIS بر روی شناور‌ها اشاره کرد گفت: با نصب و استقرار سامانه‌های مورد اشاره معضل ته لنجی‌ها تا حد بسیار زیادی از بین خواهد رفت.
مویدی در جمع بندی پرونده موسوم به ته‌لنجی گفت: کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های کشوری و استان‌های هدف که در اجرای تمامی مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد در این خصوص اهمال و کم‌کاری کنند مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی دو سال گذشته تمام سرمایه فکری و انسانی ستاد به منظور نصب سامانه‌های نظارتی و رصد کا‌های قاچاق مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفت.
وی با اشاره به صحبت‌های ابتدایی خود در سال 99 ادامه داد: در ابتدای سال با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس محترم جمهوری عنوان کردیم که ظرف 3 ماه آینده سامانه‌های نظارتی و رصد کالای قاچاق را راه اندازی و آن‌ها را اجرایی می‌کنیم، با توجه به این که در پایان خرداد ماه مهلت ستاد برای اجرایی کردن سامانه‌های نظارتی و رصد به پایان می‌رسد باید اقدامات برای عملیاتی کردن سامانه به سرانجام برسد. در این زمینه نیز به تمام دستگاه‌های درگیر در این موضوع اعلام می‌کنم تا پایان خرداد ماه برای عملیاتی کردن سامانه‌ها فرصت دارند و دیگر توجیهی برای عدم راه‌اندازی سامانه‌ها پذیرفته نیست.
مویدی با اشاره به بخشی از سرفصل مورد بررسی قرار گرفته در جلسه که به فروش کالای قاچاق در فضای مجازی اختصاص داشت گفت: در حال تدوین آیین نامه و قوانین مربوط به فروش کالا در فضای مجازی هستیم تا مردم بتوانند با خیال راحت کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور شده است را خریداری و استفاده کنند.وی تصریح کرد: شفاف سازی بازار و شناسه‌دار کردن همه کالا‌ها با اولویت لوازم خانگی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز بررسی شد.
مویدی در این‌باره گفت: با شناسنامه‌دار شدن تمامی کالا‌های وارداتی در کشور چه در بخش لوازم خانگی و سایر حوزه‌ها، برخورد جدی با مظاهر علنی قاچاق در کشور خواهد شد.وی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با جرایم قاچاق سازمان‌یافته در کشور افزود: این جرایم بیشترین ضربه را به اقتصاد داخلی کشور می‌زند و باید در این حوزه بیشترین تلاش و برنامه ریزی را داشته باشیم و با افراد یقه‌سفیدی که به صورت پنهانی دست به قاچاق کالا و ارز می‌زنند؛ جدی و هدفمند برخورد کنیم و کنترل‌های لازم در این حوزه انجام شود.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های درگیر در کشف و مقابله با قاچاق کالا، در سال گذشته مجموع کشفیات ما نسبت به سال 97 رشد 66 درصدی داشت که نشان از هوشمندی دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور دارد که ​ از این دستگاه‌ها در جلسه امروز قدردانی شد.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…