شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۲۶:۵۵
Search
Close this search box.

موانع پیش روی تولید و توزیع و تنظیم بازارتنباکو بررسی شد

موانع پیش روی تولید و توزیع و تنظیم بازارتنباکو بررسی شد

مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ، عطا الله معروفخانی در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال صادرات انواع تنباکوی سنتی و معسل رشد داشته و سهم کشور از بازارهای منطقه افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد : برای تسهیل در امر صادرات ، هم اکنون اخذ مجوز صادرات توتون از طریق سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز صورت می پذیرد.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود : سیاست وزارت صنعت ، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان داخلی است واین امر با همکاری انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور انجام می شود.
در ادامه این جلسه تولید کنندگان و واردکنندگان تنباکو معضلات پیش روی این محصول را موانع گمرکی ، بالا بودن عوارض ، مالیات و ارزش افزوده ، تخصیص ارز برای تهیه مواد اولیه و ایفای تعهدات ارزی از 10 تا 35 درصد برای خریداران ارز ، بحث کمیسیون ماده یک، ساماندهی وضعیت خرید توتون از کشاورزان ، عدم پاسخگویی بانک مرکزی در حداقل زمان و تعطیلی برخی از شرکتها عنوان کردند.
معروفخانی با یاد آوری شعار سال 97 و تاکیدات مقام معظم رهبری گفت : در سال حمایت از تولید داخلی ، فعالین داخلی در این عرصه نباید دغدغه مواد اولیه داشته باشند

آخرین اخبار