پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۲۶:۲۱
Search
Close this search box.

واردات ۸۰ درصدی توتون به ایران/ کشت داخلی توسعه می‌یابد

واردات ۸۰ درصدی توتون به ایران/ کشت داخلی توسعه می‌یابد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از کشت حداقل ۴۰ هزار تنی توتون تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر ۸۰ درصد نیاز کشور در بخش توتون از کشورهای آمریکای لاتین، قاره آفریقا و هندوستان تامین می‌شود.
علی‌اصغر رمزی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مدنظر در بخش کشت توتون این است که بتوانیم در این حوزه به اندازه نیاز و مصرف خود تولید داشته باشیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد نیاز کشور در بخش کشت توتون با تولید داخلی تامین می شود و این در حالی است که باید به میزان پنج برابر تولید افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه کشت توتون در کشور باید نسبت به میزان فعلی پنج برابر افزایش یابد، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ تن توتون در مساحت ۶۰۰۰ هکتاری برداشت می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پایان برنامه ششم توسعه باید به رقمی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن در کشور توتون برسیم.
به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، با پنج برابر شدن کشت توتون و تامین توتون کارخانه‌های سیگارسازی در کشور، برنامه تفویض اختیار فعالیت‌های اداری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دستور کار قرار گرفت و به انجام رسید چرا که بیش از ۵۰ درصد کشت توتون در گلستان انجام می‌شود.
رمزی با اعلام اینکه ۲۰ درصد از نیاز کشور در بخش کشت توتون تولید داخلی است، گفت: ۸۰ درصد توتون مورد نیاز کشور از آمریکای لاتین، قاره آفریقا و هندوستان و برخی کشورهایی که در تولید توتون فعال هستند، به ایران وارد می‌شوند.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.