پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۳۲:۲۰
Search
Close this search box.

وضع عوارض جدید برای سیگار در سال 1397

وضع عوارض جدید برای سیگار در سال 1397

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام نمود که در بند ( م ) تبصره ( 6 ) قانون بودجه سال 1397 عوارض جدیدی برای سیگار وضع گردیده است که شامل 75 ریال برای هر نخ سیگار با نشان ایرانی , 150 ریال برای هرنخ تولید مشترک , 250 ریال برای هر نخ تولید داخل با نشان بین المللی و برای هر نخ سیگار وارداتی نیز 600 ریال به عنوان عوارض وضع شده است .
لازم به ذکر است که این عوارض در لایحه بودجه دولت وجود نداشت و عوارض یاد شده در مجلس شورای اسلامی به لایحه دولت اضافه شده است.

متن بند ( م ) تبصره ( 6 ) به شرح زیر میباشد:

“م- از ابتدای سال ۱۳۹۷ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی هفتاد و پنج (۷۵)ریال، تولید مشترک صدوپنجاه(۱۵۰) ریال، تولید داخل با نشان بین المللی دویست و پنجاه (۲۵۰) ریال و وارداتی ششصد(۶۰۰) ریال به عنوان عوارض اضافه می گردد. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان حسب مورد أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۶۰۱۹۰ این قانون واریز نماید. معادل درآمد حاصل از اجرای این بند پس از واریز به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور، طی ردیفهای شماره ۱۲۷۵۰۰، ۱۲۸۵۰۰ و ۱۲۹۰۰۰ در جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف و توسعه ورزش، در اختیار وزارتخانه‌های ورزش و جوانان به میزان سی‌درصد(۳۰%)، آموزش و پرورش به میزان بیست درصد(۲۰%) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزان پنجاه درصد(۵۰%) قرار می‌گیرد. “

آخرین اخبار