شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۲۳:۳۴
Search
Close this search box.

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

انهدام باند قاچاق سازمان‌یافته دخانیات در مریوان
رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و انقلاب مریوان، باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در شهرستان مریوان، شناسایی و میزان کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر یک‌هزار و 700 میلیارد ریال اعلام شد.
وی بیان کرد: در این راستا با صدور دستوات قضائی لازم و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) هشت نفر از متهمین دستگیر و با صدور قرار تأمین متناسب روانه زندان شده‌اند.
  
کشف سیگار قاچاق در محور لردگان – بروجن
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 429 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودرو پژو در محور لردگان – بروجن خبر داد.
به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، سردار منوچهر امان اللهی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال سیگار قاچاق از محورهای مواصلاتی استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت. وی افزود مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند یک دستگاه خودرو پژو را در محور لردگان‌-‌ بروجن شناسایی و پس از هماهنگی قضائی توقیف کنند.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در بازرسی از خودروی توقیفی 429 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
سردار امان اللهی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، ادامه داد: برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان به طور مستمر در دستور کار پلیس استان قرار دارد.
  
کشف بیش از 10 هزار نخ سیگار قاچاق در مسجدسلیمان
فرمانده انتظامی مسجدسلیمان از کشف بیش از 10 هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از دو واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا بهاروند اظهار کرد: در پی خبری مبنی بر عرضه و فروش کالای دخانی قاچاق در دو باب واحد صنفی، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی شهرستان مسجد سلیمان قرار گرفت.
به گزارش توتون صنعت به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: با حضور ماموران در محل، در بازرسی از این واحدهای صنفی 10 هزار و 200 نخ سیگار فاقد مجوز و قاچاق کشف شد و دو متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.
بهاروند بیان کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
  
کشف حدود یک میلیون نخ سیگار از یک خانه در جنوب تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف نزدیک به یک میلیون نخ سیگار قاچاق از یک منزل مسکونی در جنوب تهران خبر داد.
به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر قابل توجهی سیگار خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در جنوب تهران، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و در جریان تحقیقات انجام شده از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کرده و متوجه شدند که این فرد این منزل مسکونی را اجاره کرده است.
وی با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای عملیات گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از اخذ مجوز به محل مورد نظر اعزام شده و در جریان بازرسی از آن، 920 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف و توقیف کردند.
افشاری با بیان اینکه در این زمینه یک نفر نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد، گفت: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، تحقیقات در خصوص دیگر افراد مرتبط با این پرونده نیز در حال انجام است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی سیگارهای قاچاق کشف شده نیز اظهارکرد: کارشناسان پس از بررسی سیگارهای مذکور، ارزش ریالی آن را دست کم 10 میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

منبع: توتون صنعت

آخرین اخبار