سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۴:۵۷:۰۰
Search
Close this search box.

تولید ۴۸ میلیارد نخ سیگار در سال گذشته

تولید ۴۸ میلیارد نخ سیگار در سال گذشته

رئیس گروه امور صنعتی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از تولید ۴۸ میلیارد نخ سیگار در سال گذشته خبر داد و گفت که این میزان، بیشترین تولید سیگار در تاریخ صنعت دخانیات کشور است.حسینعلی پور اقبالی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا دو سال آینده میزان تولید سیگار به ۶۵ میلیارد نخ که برآورد مصرف سالانه سیگار در کشور است برسد، از صدور ۱۳ مجوز تأسیس در بخش تولید سیگار خبر داد که پنج واحد آن امسال راه‌اندازی می‌شود.
به گفته وی در حال حاضر ۲۰ شرکت در کشور مشغول به تولید سیگار هستند.

• همه سیگارهای خارجی بازار قاچاق نیستند!

وی در ادامه با اشاره به توقف واردات سیگار به کشور در سال گذشته، اظهار کرد: برآوردها از میزان قاچاق سیگار متفاوت است و آمارهای متنوعی از سوی سازمان‌های مختلف ارائه می‌شود، اما برآورد مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از قاچاق، ۱۰ تا ۱۵ میلیارد نخ است.
رئیس گروه امور صنعتی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ادامه داد: البته با توجه به اینکه سیگار برگ در کشور تولید نمی‌شود، سالانه کمتر از یک میلیون نخ از این نوع سیگار به کشور وارد می‌شود که با توجه به ناچیز بودن مقدار آن در آمارها حساب نمی‌شود.

• تولید سیگار

پور اقبالی در ادامه تولید نشدن برخی برندهای پرمصرف و سخت بودن کنترل مرزها را از جمله عوامل قاچاق سیگار در کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های وضع شده از سوی وزارت بهداشت که برخی از برندهای جدید را به علت مسائل تبلیغاتی ممنوع اعلام کرده، تعدادی برندهای خارجی نمی‌توانند مجوز تولید دریافت کنند.وی همچنین خاطرنشان کرد که همه سیگارهای خارجی در بازار قاچاق نیستند؛ برخی برندهای خارجی با برند اصلی و تحت لیسانس در کشور تولید می‌شود که این برندها به تفکیک به ستاد قاچاق و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام شده است.
پور اقبالی میزان صادرات را نیز ۳۰۰ میلیون نخ عنوان کرد و گفت که در حال حاضر از میزان صادرات مسافری یا قاچاق عکس برآوردی وجود ندارد.

• افزایش تولید؛ راه مبارزه با قاچاق بیش از ۱۰ میلیارد نخ سیگار:
رئیس گروه امور صنعتی مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه علاوه بر افزایش تعداد واحدهای تولیدی، افزایش تولید شرکت‌هایی که مجوز تولید دارند نیز یکی از برنامه‌های این سازمان است، اظهار کرد: افزایش تولید منجر به کاهش هزینه تولید می‌شود و در نهایت سیگار ارزان‌تر به بازار مصرف می‌رسد که خود باعث کاهش میزان قاچاق خواهد شد.پور اقبالی همچنین با اشاره به لزوم تسهیل تأمین مواد اولیه تولید سیگار که در سال گذشته با مشکلاتی مواجه بوده، تصریح کرد: برنامه دیگری که برای مبارزه با قاچاق در نظر گرفته شده در سطح توزیع است و توزیع‌کنندگان با لزوم دریافت برخی مجوزها و اعمال نظارت‌ها کنترل می‌شوند.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…

حذف تصویر«میوه» از پاکت‌های تنباکو

اکید ویژه ما تغییر بسته بندی تنباکوهای میوه‌ای است تا تصاویر میوه‌های مفید را از روی پاکت‌ها حذف کنند و همچنین در مورد پاکت‌های سیگار هم شکل بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده مصرف نباشد.