شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۳۳:۵۰
Search
Close this search box.

موانع پیش روی تولید و توزیع و تنظیم بازارتنباکو بررسی شد

موانع پیش روی تولید و توزیع و تنظیم بازارتنباکو بررسی شد

مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ، عطا الله معروفخانی در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال صادرات انواع تنباکوی سنتی و معسل رشد داشته و سهم کشور از بازارهای منطقه افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد : برای تسهیل در امر صادرات ، هم اکنون اخذ مجوز صادرات توتون از طریق سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز صورت می پذیرد.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود : سیاست وزارت صنعت ، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان داخلی است واین امر با همکاری انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور انجام می شود.
در ادامه این جلسه تولید کنندگان و واردکنندگان تنباکو معضلات پیش روی این محصول را موانع گمرکی ، بالا بودن عوارض ، مالیات و ارزش افزوده ، تخصیص ارز برای تهیه مواد اولیه و ایفای تعهدات ارزی از 10 تا 35 درصد برای خریداران ارز ، بحث کمیسیون ماده یک، ساماندهی وضعیت خرید توتون از کشاورزان ، عدم پاسخگویی بانک مرکزی در حداقل زمان و تعطیلی برخی از شرکتها عنوان کردند.
معروفخانی با یاد آوری شعار سال 97 و تاکیدات مقام معظم رهبری گفت : در سال حمایت از تولید داخلی ، فعالین داخلی در این عرصه نباید دغدغه مواد اولیه داشته باشند

آخرین اخبار

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.