سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۱:۰۹
Search
Close this search box.

برآورد قاچاق۵.۴میلیاردنخ‌سیگاردر۱۰ماهه سال جاری

برآورد قاچاق۵.۴میلیاردنخ‌سیگاردر۱۰ماهه سال جاری

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برآورد قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۴ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش ایسنا،  برآورد قاچاق با فرمول کم کردن برآورد مصرف سیگار از مجموع واردات و تولید این محصول به دست می‌آید. بنابراین با احتساب برآورد قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به کاهش ۴۴ درصدی برآورد قاچاق سیگار در کشور دست می‌یابیم.

میزان واردات سیگار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۲.۶ میلیارد نخ، میزان تولید این محصول ۲۳.۶ میلیارد نخ و برآورد مصرف نیز ۴۵.۸ میلیارد نخ بوده است که با کم کردن برآورد مصرف ۴۵.۸ میلیارد نخ سیگار از مجموع ۱۲.۶ میلیارد نخ واردات و ۲۳.۶ میلیارد نخ تولید سیگار به عدد ۹.۶ میلیارد نخ سیگار به عنوان برآورد قاچاق در ۱۰ ماهه سال گذشته دست می‌یابیم.این در حالی است که میزان واردات سیگار در ۱۰ ماهه سال جاری معادل ۳.۷ میلیارد نخ، میزان تولید این محصول ۳۶.۲ میلیارد نخ و برآورد مصرف نیز ۴۵.۸ میلیارد نخ بوده است که با کم کردن برآورد مصرف ۴۵.۸ میلیارد نخ سیگار از مجموع ۳.۷ میلیارد نخ واردات و ۳۶.۲ میلیارد نخ تولید به عدد ۵.۴ میلیارد نخ سیگار به عنوان برآورد قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری می‌رسیم.

بنابراین با قیاس برآورد قاچاق ۵.۴ میلیارد نخ سیگار در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به برآورد قاچاق ۹.۶ میلیارد نخ سیگار در مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۴ درصدی در برآورد قاچاق سیگار روبه‌رو می‌شویم.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…