سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۷:۱۲
Search
Close this search box.

رونمایی از 6 صدرنشین فهرست قاچاق کالا در ایران

رونمایی از 6 صدرنشین فهرست قاچاق کالا در ایران

به گزارش اکوایران؛ داده های اعلام شده حکایت از آن دارد که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه،‌ 387 ‌هزار و 414 مورد بازرسی در قالب گشت های مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح کشور انجام شده ‌است. در نتیجه این بازرسی ها 6هزار و 541 پرونده قاچاق به ارزش 20 هزار و 579 میلیارد ریال تشکیل شده است.

از سوی دیگر داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که «مواد خوراکی»، «غلات»، «لوازم یدکی خودرو»، «دخانیات» و «رایانه» بیشترین حجم از قاچاق کالا را به خود اختصاص داده اند.

علیرضا رستمی مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نه ماهه امسال شامل مواد خوراکی، غلات، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و رایانه بوده است.

رستمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاه های نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی افزود: باید گشت-های مشترک با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار افزایش یابد و تمرکز این گشت ها نیز بر موضوع احتکار و اختفاء به قصد گرانفروشی باشد.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، اعلام کرد: در نه ماهه اول امسال 153 هزار و 258 فقره گزارش و شکایت مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت و بررسی شده است.

رستمی یادآور شد: بازرسان مستقر در سازمان های صمت استان ها برای کنترل و نظارت برکالا و خدمات، آمادگی لازم در زمینه پاسخگوئی سریع‌تر و رسیدگی ویژه به گزارشهای مردمی دریافتی از طریق سامانه های الکترونیکی را دارند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان مطلع شوند.

آخرین اخبار

کشفیات کالای دخانی در دی ماه

رئیس کل دادگستری استان کردستان از متلاشی شدن یک باند قاچاق سازمان یافته دخانیات در مریوان خبر داد.
سید حسین حسینی اظهار کرد: با دستورات قضائی صادر شده از سوی دادستان عمومی و…